توپ90 به بررسی وضعیت دو تیم استقلال و پرسپولیس قبل از دربی می پردازد پس در این بخش جذاب با ما همراه باشید


استقلال

استقلال با آمدن شفر در دفاع و حمله وضعیت بهتری را تجربه می کند آنها امسال 31 گل زدند که از این حیث بعد از پرسپولیس و ذوب آهن در جایگاه سوم و با خوردن 13گل پس از پرسپولیس دومین تیم از این لحاظ است.


استقلال با برد روحیه بخش 1_0 در مقابل الهلال در آسیا و همچنین 4_1 در مقابل فولاد در لیگ برتر به استقبال دربی می رود که از لحاظ روحیه از تیم مقابل در شرایط بهتری قرار دارند


غایبین

سید حسین حسینی (محروم به دلیل سه کارته شدن ) ، پادوانی ، قائدی ، منتظری ، زکی پور ، نورافکن و شاید رحمتی دروازه بان به دلیل مصدومیت


ماجرای مصدومیت رحمتی

طبق آخرین اخبار و شایعات موجود در این زمینه رحمتی دروازه بان با تجربه استقلال از ناحیه زانو و پا مصدوم است ولی آخرین مصاحبه نامداری مربی دروازه بانان استقلال این را نمی گوید وی گفت: رحمتی در تمرین امروز حضور داشت و درد نداشت همچنین تمرین را با موفقیت به پایان رساند


وضعیت جدول

استقلال با 38امتیاز در جایگاه سوم جدول رده بندی قرار دارد.


سورپرایز شفر

شفر در دومین بازی رسمی خود روی نیمکت استقلال دربی را تجربه که با نتیجه 1_0 شکست خورد و او می تواند در این بازی هم اولین برد خود را در دربی تجربه کند و هواداران خود را سورپرایز کند و هم به روند صعودی خود در هفته های اخیر ادامه دهد.


احتمال اولین بازی عرشیا بابازاده در استقلال

با توجه به محرومیت حسینی ، اولین گزینه دروازه بانی استقلال در این دربی رحمتی است اما اگر او در این دو روز نتواند خود را به دربی برساند استقلال بالاجبار باید از بابازاده درون دروازه خود استفاده کند که ریسک زیادی دارد و اولین بازی بابازاده برای استقلال در بازی حساس دربی خواهد بود.


حضور خسرو حیدری در پست دفاع چپ

با توجه به مصدومیت نورافکن و زکی پور شفر می تواند از حیدری در دفاع چپ استفاده کند اگرچه دفاع چپ استقلال در حال حاضر سهرابیان است اما چون حیدری در بازی با فولاد در این پست بازی کرد و بازی را با موفقیت به پایان رساند و عملکرد خوبی در این پست داشت ، با توجه به سرعت و تکنیک و قدرت دریبل زنی بالای این بازیکن به احتمال زیاد شفر از او در این پست استفاده کند.


تیام به دنبال سومین گل خود در استقلال

شفر که در نیم فصل اول از گل نزدن مهاجمان خود گلایه داشت حالا روی تیام حساب ویژه ای باز کرده است و خود تیام هم که در بازی الهلال زمینه ساز تک گل استقلال بود و در بازی فولاد هم دبل کرد حالا انگیزه زیادی برای سومین گل خود در لیگ و اولین گل خود در دربی پایتخت است.


پرسپولیس

سرخپوشان پایتخت که وضعیت خوبی را در این فصل تجربه می کنند از همه لحاظ هم از استقلال و هم از تیم های دیگر برتر است آنها با 41گل و خوردن تنها 9گل و 57امتیاز در زمینه گل زده و خورده و همچنین جدول لیگ برتر صدرنشین هستند.


ولی از لحاظ روحیه تیم استقلال در شرایط بهتری نسبت به آنها قرار دارند آنها در آسیا با نتیجه سنگین 3_1 در قطر از تیم السد این کشور شکست خورد و در لیگ هم به سختی با نتیجه 1_0 در آزادی ، استقلال خوزستان را شکست دادند.


پرسپولیسی ها غایب کلیدی برای دربی ندارند و با خیالی راحت در دربی شرکت خواهند کرد.


مسلمان فیکس در دربی

در بازیهای اخیر مسلمان از سوی برانکو به نیمکت نشینی محض رسیده ولی به دلیل حساسیت بالای دربی برانکو از او در پست هافبک بازیساز استقاده خواهد کرد. شایعاتی مبنی براینکه برانکو از رسن در کنار مسلمان استقاده کند هم به گوش می رسد اگر چنین باشد پرسپولیس از لحاظ خط هافبک از لحاظ عددی در وضعیت بهتری نسبت به آبی پوشان قرار می گیرند با این وضعیت منشا نیمکت نشین خواهد شد


احتمال بازی نوراللهی بجای کمال و محرمی در دفاع راست

با اینکه کمال کامیابی نیا هافبک دفاعی سخت کوش پرسپولیس مشکلی برای این دیدار ندارد شاید نوراللهی بجای او در این پست بازی کند اما چون هنوز به مهره قابل اطمینان برانکو تبدیل نشده و شاید بازدهی نامناسبی داشته باشد احتمال این کار کم است و صادق محرمی هم در پست دفاع راست بازی خواهد کرد و ماهینی دفاع چپ.


جشن قهرمانی

اگر پرسپولیسی ها در این بازی برنده شوند می توانند جشن قهرمانی خود را برگزار کنند که خیلی برای هواداران این اتفاق خوشایندی خواهد بود اگر پرسپولیسی ها دربی را واگذار کنند و ذوب آهن هم به پارس ببازد هم قهرمانی پرسپولیسی ها 5هفته مانده به پایان لیگ قطعی است اما این اتفاق زیاد به مزاج سرخپوشان خوش نخواهد آمد.


با توپ90 همراه باشید